;
Person jobber med å optimalisere rørproduksjonen

Sundhed, miljø, sikkerhed og kvalitet

Miljø

Hallingplast har forpligtet sig til at sørge for, at virksomhedens drift er miljømæssigt bæredygtig, og at vi ved valg af de rette råvarer og produktionsmetoder ikke forurener naturen og miljøet og ligeledes minimerer affaldsmængden. Vi arbejder hen mod disse forpligtelser på bl.a. følgende måder: 

  • Investering i et plastgenvindingsanlæg til genvinding af vores plastaffald.
  • Brug af 100 % lokalt produceret vedvarende energi.
  • Opvarmning af vores lokaler i Kleivi ved hjælp af fjernvarme fra et lokal forbrændingsanlæg og varmegenvinding fra vores egen produktion.
  • Udvikling af vedvarende materialer, som kan integreres i vores nuværende og fremtidige produkter.
  • Nyt og topmoderne produktionsudstyr har mindsket antallet af lastbilsulykker betydeligt.
  • Aktivt fremme af NO-Dig-installationsmetoder, hvilket mindsker CO2-udslippet fra interne massetransporter og installationsteknikker, som har mindre indvirkning på det lokale miljø, hvor installationen finder sted.
  • Alt materiale, som kan genvindes, sorteres til indsamling af et lokal genvindingsanlæg. Alt affald indsamles og registreres til opfølgning for at minimere affaldsmængden.
  • Opfyldelse af de krav, som myndighederne stiller til os som virksomhed.
  • Dedikeret ladestation til medarbejdernes elbiler.

Sundhed og sikkerhed

Vores vigtigste mål inden for sundhed og sikkerhed er, at vi skal drive vores virksomhed på følgende måde:

  • Vi har ingen personskader eller arbejdsrelaterede sygdomme eller gener.
  • Vi sørger for, at alle medarbejdere har den uddannelse, det værktøj, de personlige værnemidler og de oplysninger, de skal bruge for at kunne udføre deres arbejde på en sund og sikker måde.
  • Vi opfylder som minimum de krav, som myndighederne stiller til os som virksomhed.

Vi skal opnå dette ved at arbejde aktivt og systematisk for et godt og sikkert arbejdsmiljø.

Kvalitet

Vi er certificerede i henhold til EN ISO 9001. Vores kvalitetsmål er som følger:

  • Vi skal ikke have nogen reklamationer på grund af fejl og mangler på produkter eller tjenester.
  • Et velfungerende afvigelsessystem, som fokuserer på årsag og udbedrende tiltag.
  • Vi skal være en førende virksomhed inden for vores forretningsområder, når det gælder kvalitet.
  • Kontinuerlig forbedring af alle vores processer og systemer.
  • Kompetenceudvikling af vores medarbejdere.
  • Vi skal undgå uforudsete driftsafbrydelser og produktionsproblemer ved at udnytte vores ressourcer og udføre systematisk forebyggende vedligeholdelse.